Algemeen
- Neem op onze website jullie locatiegegevens goed door. Op googlekaartje staan bijvoorbeeld al belangrijke gegevens.
- De meeste irritaties ontstaan wanneer informatie door de vakantiegasten, recreatieteam of parkleider niet goed is gelezen.
- Als parkleider ben je aanspreekpunt voor de vakantiegasten en het recreatieteam.
- Wees je ervan bewust dat de vakantiegasten al maanden hebben uitgezien naar deze vakantie en jullie samen met het team voor 90% hun vakantiebeleving bepalen.
- Communiceer op een vriendelijke toon, ook al is het in onze ogen een irritante vakantiegast.
- Als er zich iets voordoet met een vakantiegast, dan melden jullie dit bij OnS. Hierdoor zijn we op de hoogte als de vakantiegast zich bij OnS meldt. Maar ook als ze naar een ziekenhuis moeten dan kunnen we met ze meeleven.
- Als een vakantiegast een probleem met hun vakantieverblijf heeft, dan moeten ze dit bij de receptie melden. Ga hier geen tijd insteken. Komen ze er niet uit moeten ze OnS bellen. Het is bijvoorbeeld heel makkelijk om bij taalbarrière de parkleider in te zetten, maar daar zijn jullie niet voor.
- Heeft een vakantiegast een klacht over onze werkwijze, dan verwachten wij dat jullie hun naar OnS verwijzen. Jullie weten bijvoorbeeld niet hoe het reserveringstraject verlopen is. In enkele gevallen geven we dit vooraf aan jullie door.
- Als parkleider heet je nieuwe gasten voor de 2e week welkom. Afhankelijk van aantal nieuwe gasten organiseer je nog een kort welkomstmoment. Wees je ervan bewust dat het voor nieuwe gasten lastig kan zijn om in een bestaande groep aan te sluiten.
- Overlap van parkleider - team proberen we zoveel mogelijk te voorkomen. Als het er wel is, dan is er altijd vergelijk en dat kan de sfeer beïnvloeden.
- Probeer privé en parkleidersfunctie te scheiden. Anders ben je 24/7 bezig en dat is niet wat wij van jullie verwachten.
- Op momenten dat er geen activiteit is mogen jullie er gewoon met het gezin op uitgaan.
- Aankomst op locatie, dan zorg je ervoor dat de O&S vlag op komt te hangen voordat de gasten aankomen.
- Parkleiders die 1 dag eerder dan de vakantiegasten kunnen aankomen, hiervan verwachten we dat jullie op de die extra dag starten met de voorbereidingen ter plaatse.
- O&S vlag aan jullie balkon, zodat de gasten weten waar jullie verblijven.
- Het zou goed zijn als er een hoekje buiten of binnen gecreëerd wordt voor ouders, waar ze tijdens het ochtendprogramma bij elkaar kunnen zitten. Als parkleider hoef je daar niet bij aanwezig te zijn, maar wel in te faciliteren.
- Spontane inbreng van de gasten, zie dat niet als een tekortkoming, maar als mooie aanvulling. Alleen let wel op dat dit niet jullie programma doorkruist. Als parkleider ben je niet verplicht om met een spontane wandeling mee te gaan.
Wanneer O&S polo aan:
- Op beide aankomstdagen van de gasten, hierdoor zijn jullie beide herkenbaar.
- Op de teamfoto hebben beide parkleiders de polo aan.
- Foto van jullie samen met polo, voor als jullie ander jaar weer parkleider willen zijn.
- Beide bij het welkomstmoment en de afsluitende avond.
- Bij het gezinsuitstapje, mag je ervoor kiezen 1 van de 2.
Jullie zijn OnS visitekaartje
- Wij moeten er vanuit kunnen gaan dat jullie achter ons beleid en concept staan.
- Regels, opdrachten en het programma worden uitgevoerd zoals afgesproken, beschreven in de handleiding of in Whatsappcontact.
- Hoe jullie de parkleidersfunctie hebben ingevuld is bepalend of een vakantiegast een volgende keer weer voor het O&S-concept zal kiezen.